114
Części, montaż i praca najmniejszego wielocylindrowego silnika spalinowego, w którym cylindry umieszczone są promieniowo na obwodzie koła.
Dodano: , wyświetleń 28311
ZI0MEK
ponad 13 lat temu
takie silniki są w samolotach?
17luty1983
ponad 13 lat temu
Fajny filmik tylko szkoda, ze wrzucony przez takie coś
milano
ponad 13 lat temu
Motores PATELO robił też silnik v12 chyba było na milano.
samozamykacz
ponad 13 lat temu
A ja mam pytanie na jakich urządzeniach wytwarza się tak małe części tak małego osprzętu ogólnie całego w/w silnika?Na malutkich obrabiarkach,tokarkach i frezarkach??To w takim razie czym,jak i gdzie produkują te maszyny do przemysłu tokarskiego,ślusarskiego..
Upi
ponad 13 lat temu
Nie Karmić Trolla.
tichter
ponad 13 lat temu
znaleźli sie k$^@a eksperci...
minusy dla "to jest silnik na powuietrze" bo oczywicie wiedza lepiej ze to k$^@a silnik na uran
"ten pan malo smarowal" to moze jak sobie ten pusty leb nasmarujesz to ci mozg bedzie lepiej dzialal...
musti
ponad 13 lat temu
oczywiście że jest to silnik na sprężone powietrze. Gdyby to miał być diesel musiała by być pompa paliwowa wtryskiwacze, gdyby benzyniak musiał by być przynajmniej jakis gaźnik lub gaźniki.
Ten konstruktor zrobił replikę tudzież model pokazowy (bardzo piękny zresztą) a nie użytkowy silnik.
Jak widać prędkość pracy silnika nie jest regulowana widocznymi cięgnami linkami itp jak w autach. Prędkość regulowana jest ciśnieniem sprężonego powietrza które doprowadzone jest widocznym przewodem.
tak jak ktoś wspomniał silnik spalinowy w tym przypadku spowodował by natychmiastowe zagrzanie się i zatarcie bo brak chłodzenia w tym silniku.
Jedyna temperatura jaka wydziela się z tego silnika wynika z tarcia.
Działanie tego silnika można przyrównać do odwrotnej sprężarki powietrza. W sprężarce silnik napędza tłok lub tłok wytwarzając sprężone powietrze a w tym modelu sprężone powietrze wykonuje obrót wirnika za pomocą pracy tłoków.
KapraL
ponad 13 lat temu
Akurat w tym wypadku chłodzenie jest cześciowo zapewnione, żeberka na cylindrach sa opływane przez strumień powietrza wytorzonego przez smigło co odprowadza część ciepła, lecz wazniejszą sprawą jest brak centralnego smarowania, olej nie tylko zmniejsza tarcie elementów lecz rownierz pełni rolę chłodziwa. W silnikach tego typu miska olejowa podobnie jak cylindry również jest ożebrowana
LuFaSt
ponad 13 lat temu
Ten sam koleś zbudował V12 filmik tez był na tej stronie
yebiemieto
ponad 13 lat temu
I napewno jest to silnik duzej mocy specjalisto. Btw ten Pan wlasnie stworzyl silnik tlokowy na sprezone powietrze i nie nazwalbym go debilem lecz entuzjasta.
yebiemieto
ponad 13 lat temu
to do Gangez
suchylasek
ponad 13 lat temu
No to pewnie że na spreżone powietrze, przecież to nie ma smarowania dobrego tyle co gośc przy skladaniu posmarował, chwile pochodzi i trzeba dosmarowac.
Taki bajer do posta yebiemieto to np silniki wysokoprężne nie potrzebują zasialania ani świec zaplonowych, ale takiego też nie da da się zrobić a takiej miniaturce bo jak to uszczelnić żeby otrzymac cisnienie potrzebne do samozaplonu ON?
Gangez
ponad 13 lat temu
"No to pewnie że na spreżone powietrze, przecież to nie ma smarowania dobrego tyle co gośc przy skladaniu posmarował, chwile pochodzi i trzeba dosmarowac." - no właśnie głupoty gadasz bo mimo pomniejszonej konstrukcji wytrzymałość materiału jest podobna ale obciążenia są znacznie mniejsze dlatego smarować tego pewnie nie trzeba. Pan na filmie dał tyle by nie skrzypiało za bardzo. Metal masz ten sam ale siłę inną. Co innego jakbyś młotkiem w blachę bił i co innego jakbyś paznokciem go drapał.
Upi
ponad 13 lat temu
Radial engine double star with 10 cylinders and 10 longitudinal camshafts drafts to 36º.It´s made with artisanal methods.It has variable pitch propeller,works with compressed air and with only 0,2 kg/cm2.The diameter of the cylinders is 18 mm and the stroke of the pistons is 16 mm.The displacement is 40,7 cm3.Probably it´s the smallest double star engine of the world.It´s built by José Manuel Hermo Barreiro "Patelo" and dedicates to his sons.Pieces=398,Screws=289,Hours of work=1810.
yebiemieto
ponad 13 lat temu
"silniki wysokoprężne nie potrzebują zasialania ani świec zaplonowych" skoro sa tam zamontowane swiece zarowe to znaczy ze sa potrzebne - w dieslu akurat ulatwiaja rozruch i podtrzymuja prace przez jakis czas. I moze cie to zdziwi ale tez maja instalcje elektryczna.
exxaited
ponad 13 lat temu
Ciekawi mnie jaką moc maksymalną może wygenerować taka jednostka
KapraL
ponad 13 lat temu
Najwiekszy silnik gwiazdowy storzyli niemcy w czasach II WŚ albo zaraz po, byla to bodaj jednostka na poczwórnej gwwieżdzie, 9 cylindrów na gwiazde, generowana moc to około 3000 HP
yoseph
ponad 13 lat temu
Ten Pan już pokazywał swoje miniaturowe konstrukcje, wszystkie zasila sprężonym powietrzem. A tutaj dodatkowo jest jeszcze piasta ze zmiennym skokiem śmigła
yebiemieto
ponad 13 lat temu
Sorry ale to chyba nie jest silnik spalinowy tylko na sprezone powietrze. Nie widze swiec ani instalcji elektrycznej potrzebnej do zaplonu. Spalin tez nie ma.
Gangez
ponad 13 lat temu
To jest silnik spalinowy. I to nie prawda że do zapłonu jest POTRZEBNA instalacja elektryczna. W silnikach o dużej mocy jest coś takiego jak temperatura samozapłonu gdzie nie trzeba żadnych świec czy grzałek tylko bardzo wysokie ciśnienie spowodowane ruchem tłoka w górę powoduje że paliwo się samoczynnie zapala.
Jak już powiedziałem ten silnik jest spalinowy ale w życiu w nim nie zobaczymy paliwa ponieważ takie małe i lekkie elementy nie wytworzą ciśnienia paliwa rzędu 20MPa (przy założeniu samozapłonu przy ok 160st Cel). Podobne silniki są stosowane właśnie w samolotach i widzę po filmiku że pan miał projekt silnika z jakiegoś samolotu jak tworzył.
"Sorry ale to chyba nie jest silnik spalinowy tylko na sprezone powietrze." - podoba mi się ten tekst. Trzeba by być debilem by tworzyć silnik tłokowy na sprężone powietrze (do napędu) przy znaniu zastosowania turbin.