120
Analiza fotoradarowej pułapki w Warszawie. Ważne, że pieniądze się zgadzają.
Dodano: , wyświetleń 19690
scx
ponad 12 lat temu
u nas problem nie tkwi w tym że przejeżdża się na zółtym tylko idiotyczne ustawienie świateł zamiast zrobić to tak jak chociażby jest w Berlinie że jadąc przepisowo ze stałą prędkością jesteśmy w stanie przejechać praktycznie przez cała daną drogę na zielonym świetle a u nas to roz****dol ledwo wystartujesz to musisz hamować bo zaraz czerwone bo jak ty stałeś na czerwonym to tam było zielone i tak jest wszędzie...
ateista
ponad 12 lat temu
bardzo inteligentny fotoradar
ludzie naucza sie ze na zoltym sie nie przejezdza !!!!!!!!!!!
na filmie widac jak sie dawno zolte zapalilo a ludzie jeszcze twardo przejezdzaja !!!
walterguz1
ponad 12 lat temu
ludzie, po co te nerwy, jeździjcie przepisowo i nikt wam kasy nie weźmie
pozdrawiam
leinad
ponad 12 lat temu
Dzięki za filmik, ja będę tamtędy jechał uniknę mandatu. Jakieś 4 km dalej na ul Puławskiej stoi podobna skrzynka. Droga jest trzypasmowa z ograniczeniem do 70 km/h. Na 50 metrów przed radarem stoi 50-ka i też na tym prostym, trzypasmowym, świeżo wyremontowanym odcinku, pozbawionym zagrożeń wszyscy depczą hamulec.
Ustawianie radaru kilkadziesiąt metrów za znakiem to wymuszenie haraczu. Widząc ograniczenie winno się zdjąć nogę z gazu a nie hamować. To samo ze znakami ograniczenia ustawianymi na zakrętach, co za idiota wciska na zakręcie hamulec (oczywiście jak się nic nie dzieje na jezdni)?
Hyży Rój!
17luty1983
ponad 12 lat temu
To takie puszki wielkiej kampanii okradania kierowców przez bandę ryżego pomiota.
musti
ponad 12 lat temu
moim zdaniem to nie jest celowe.. Ci którzy to ustawili nie myślą o tym a Ci którzy mogli by tak zarządzić by było sensownie dopasowane światła są za tępi na to. W Polsce nikt nad niczym nie myśli i nikt za nic odpowiedzialności nie bierze
swietygral
ponad 12 lat temu
@musti: No niestety, ale wiekszosc mysli o pieniazkach... Pozdrawiam
Profesor
ponad 12 lat temu
Nie ogarniam tego opisu na filmiku. Auto ewidentnie przejechało na czerwonym. Jest skrzyżowanie, zaraz następne, to niby jakie ma być ograniczenie? Do 100km/h? Poza tym co ma za znaczenie, że właśnie ruszyliśmy z zielonego? Czy to ma usprawiedliwiać przejechanie na czerowonym? Jakie znaczenie ma, że świeci się czerwone? To znaczy, że mam wciskać gaz do dechy, bo może zapali mi się czerwone? Nie rozumiem żalu autora filmiku, co do sformułowania, że tak czy siak dostaniemy mandat. Pierwsze auto, które zjechało ze skrzyzowania mandatu nie dostanie, drugi przeleciał na czerwonym, to co ma dostać? Nagrodę? Jak jestem przeciwnikiem fotoradarów tych ćwoków ze straży miejskiej, to uważam, że akurat takie radary tam stać powinny.
peug
ponad 12 lat temu
@Profesor: To chyba nie jest aż tak trudne? Chodzi o to, że światła są tak tam ustawione, że ruszając spod jednych świateł i jadąc z przepisową 60-ą trafiasz na następnym na pomarańczowe w takim momencie, że albo musisz depnąć by zdążyć albo ostro hamować, stwarzając tym zagrożenie. Zwłaszcza, że odległość między skrzyżowaniami jest tak niewielka, że niektórzy są jeszcze w momencie rozpędzania się. Fotoradar inteligentny ale ten co ustawiał te światła raczej inteligencją nie grzeszył.
Profesor
ponad 12 lat temu
@peug: To chyba nie jest tak trudne, żeby zobaczyć, że koleś (ten co kameruje i jedzie przepisowo) nie musi gwałtownie hamować i nie stwarza żadnego zagrożenia przy hamowaniu. Poza tym tłumaczenie, że hamując przed światłami stwarzamy zagrożenie, to już uważam, że tylko debil mógł tak napisać. A to, że światła nie są zsynchronizowane, to już zupełnie inna bajka.
Profesor
ponad 12 lat temu
Poza tym nikt mi nie wmówi, że na tych dwóch skrzyżowaniach nie da się przejechać bez zdjęcia z fotoradaru.
Google
ponad 12 lat temu
@Profesor: Wywal swój dyplom z bazaru i idź się rzeczywiście wykształcić przynajmniej na magistra albo chociaż kup mocniejsze okulary, bo tylko ślepy kretyn nie zauważy, że facet na filmiku musiał faktycznie ostro hamować przed tymi światłami. Przecież nawet maską mu porządnie szarpnęło w dół. Zawsze masz najwięcej do powiedzenia podczas gdy tak na prawdę twoja orientacja w jakimkolwiek temacie jest zerowa.
sagremor
ponad 12 lat temu
@Profesor: To ja ci wyjaśnię, że błądzisz. Autor dopiero ruszał, ale jeśli jedziesz przepisowo 60 i światło się zmienia na zielone, a ty przejeżdżasz bez hamowania, to efekt jest taki, że żółte łapie cię na przejściu dla pieszych. Jeśli zwalniasz bo skręcasz w lewo, fotoradar cyka ci fotkę.
Na tym skrzyżowaniu stały 4 radary, i fotkę dostawałeś tak, jakbyś z lewej strony jechał na wprost na czerwonym. Obecnie są tylko 2 radary, ale nie zmienia to faktu, że kretyńsko ustawione światła powodują wieczny korek, na zjeździe z mostu siekierkowskiego. Nie jest prawdą, że nikt o tym nie pomyślał, bo ZDM postawił znak ostrzegawczy A33 -zator drogowy. Zamiast zmienić zmienić ustawienie świateł (prowokujące do szybkiej jazdy, bądź wjazdu w ostatniej chwili) barany ustawili sobie znak - dupochron
Profesor
ponad 12 lat temu
@sagremor: Nie do końca rozumiem początek Twoej wypowiedzi, ale dość sensownie przekonałes mnie do swoich racji. Pozwolę sobie darować komentarz, do wypowiedzi kolegi Google.
Profesor
ponad 12 lat temu
@sagremor: I moge dodać tylko, że przy przepisopwj jeździe (tych 60km/h) światło żółte zapaliło się w takim miejscu, że nawet człowiek bez refleksu wyhamowałby spokojnie. Koleś, co nagrywa, hamuje rzeczywiście dość gwałtownie, ale nie wiem, czy ma taki refleks, czy specjalnie nieznacznie opóźnił hamowanie na potrzeby filmu. Tak czy inaczej i tak nie jestem w stanie pojąć dlaczego jeden z kierowców przejechał na czerwonym. Nie mam dla czegoś takiego żadnego wytłumaczenia
quakecos
ponad 12 lat temu
@Profesor: A mi się wydaje że tylko debil mógł napisać, że awaryjne hamowanie nie stwarza zagrożenia. - To tak propo obrazania siebie! To, że pewne sytuacje powstałe na drodzę znajdują zawsze winnego w postaci kierowcy "niedostosowanie predkosci do warunków panujących na jezdni" nie znaczy, że nie należy upraszczać sytuacji. Nie sztuką jest zrobić zakręt i postqawić ograniczenie 30km/h należy tak wyprofilować zakręt i tak zabezpieczyć miejsce aby osoba przekraczająca te 30 uszła z życiem. Zgodnie z mądrymi książkami czas reakcji kierowcy to 0.2 do 1 sekundy zależnie od stanu psychofizycznego zgodnie z z BRD przyjmuje ssię zwykle 0.6 wraz z czasem reakcji ukladu. Ja tu nie widzę specjalnie odbiegania od normy, może być jedynie takie wrażenie, pragnę jedynie dodac ze samochod to L200 o masie wlasnej prawie 2t dlatego moze tez to tak wygladac. Pozdrawiam, i prosze bardzo kolego Profesor bardziej rzeczowo i nie obrazaj nikogo chcemy podyskutowac na temat
Profesor
ponad 12 lat temu
@quakecos: To a propos obrażania to się zgodzę. Nawet przez chwilę miałem wyrzuty sumienia. Cóż zrobić, pprzepraszam. A co do daleszej dyskusji, to niestety niewiele ona zmieni, bo nie uważam, że hamowanie przed światłami może stwarzać zagrożenie. Mogę mieć takie zdanie i takie mam. KAżdy powinien zachowąć taki dystans, żeby w przypadku gdy ktoś przed nim hamuje (nawet awaryjnie, choć nie uważam, żeby na czerwonym musieć awaryjnie hamować, to może być tylko ostrzejsze hamowanie) móc po prostu wyhamować. Poza tym nie rozumiem tłumaczenia się wielu osób, którzy podróż na czerwonym tłumaczą: "Nie chciałem stwarzać zagrożenia i ostro hamować" Dziś jak wracałem do domu po pracy widziałem trzech kierowców, którzy przejechali na czerownym (paliło się juz ze 2 sekundy) i spokojnie mogli wyhamować. Zamiast tego przód auta poszedł do góry (dali ostro gazu). Im się hamować po prostu nie chciało. Nikt mi tego nie wmówi, ze to może być jakiekolwiek usprawiedliwienie.
boombeel
ponad 12 lat temu
dziękujemy panu Tusku i jego ekipie.
meter30
ponad 12 lat temu
Przecież to dla naszego bezpieczeństwa...
Profesor
ponad 12 lat temu
@meter30: Akurat ograniczenie liczny debili przejeżdżających na czerwonym świetle jest dla poprawy bezpieczeństwa. W Wawie dość często przejechanie na wczesnym czerwonym jest przyczyną groźnych wypadków. Nie rozumiem chamskiego ukrywania radarów przez straż miejską, ale o tym radarze wie każdy i nie jest on ukryty.
meter30
ponad 12 lat temu
@Profesor: Dobrze, ja rozumiem, że takie zachowania kierowców są przyczyną nieszczęść, ale dam sobie rękę uciąć, że władze które postawiły w tym miejscu radar mają w dupie to czy ludzie dalej będą ginąć lub doznawać kalectwa w tym miejscu... ważne żeby była kasa
peug
ponad 12 lat temu
@Profesor: Widocznie w tym miejscu często się zdarzało przejeżdżanie na wczesnym czerwonym a z filmu widać dlaczego. Więc zamiast zmienić ustawienie sygnalizacji by nie trzeba było stawać co sto metrów na światłach, lepiej postawić tam fotoradar. Pewnie da się przejechać oba skrzyżowania ale jak widać jeden cisnął i zdążył. Ale według twojego profesorskiego rozumowania pewnie jest przestępcą bo podejrzewam, że przekroczył dozwoloną prędkość a drugi wjechał już na czerwonym ( bandzior jeden). Myślę, że dalsza dyskusja jest jałowa i nic nie wnosi.
Diablo3
ponad 12 lat temu
Jasne że to celowa akcja.
maximusprime.pl
ponad 12 lat temu
kolego kaska płynie i to się liczy...