136
Kiedy samochody osobowe miały trudności z wjazdem pod górkę po oblodzonej drodze, kierowca autobusu zrobił to bez problemów.
Dodano: , wyświetleń 33603
Diablo3
ponad 12 lat temu
Dobrze że ten białe gówno od nas odeszło.
dajbanana
ponad 13 lat temu
Mam nadzieje że zimy nie będzie w tym roku i Lata.
binar
ponad 14 lat temu
liczy się masa
Semson
ponad 14 lat temu
hahahah a inne samochody nie mają napędu na cztery koła.??
gratulacje w tym wypadku kłania się doświadczenie i umiejętność prowadzenia samochodu (autobusu).
Maciekl88l
ponad 14 lat temu
Nic niesamowitego nacisk na tylnia os jest tak duzy ze jak widac nie ma problemu troche cugu + diesel
farben2
ponad 14 lat temu
czemu ma włączone awaryjne ;p jakiś frajer kręci hu..................jo..........st......wa
trusrasa
ponad 14 lat temu
Skurwisyn ;D Ja bym chcial widzeic ta panike w srodku... hehe xD
Kierowca: Nooo... jeszcze ta gurka i wysiadac.
Pasazer: A ja myslalem ze ja dopiero minelismy.
Kierowca: To bylo rondo.
Pasazer: Aaaaaaaaa!!!
Antyfejk
ponad 14 lat temu
Drogie dzieci, jestem kierownikiem PKS i wytlumacze wam dlaczego autobusy tak latwo wyjerzdzaja pod gure, mianowicie maja posmarowane kola klejem. Dziekowac prosze.
przemo8
ponad 14 lat temu
Ps. Jakby się zatrzymał pod górą to już by nie ruszył
przemo8
ponad 14 lat temu
jest ciężki i jak pisze w tyłu ma napęd 4x to se jedzie normalnie. Wstawka ze złym opisem
Rezystor1MOhm
ponad 14 lat temu
Nie żaden mistrz jazdy tylko, Panie i Panowie, autobusy maja napęd na lewe koła. Zarówno lewe tylne jak i lewe przednie posiadają napęd, dlatego autobusy z taką łatwością pokonują wzniesienia. Widać to wyraźnie, gdy kierowca stara się zjechać lewą stroną autobusu na pobocze, aby zwiększyć przyczepność pod napędzane koła.
dodo997
ponad 14 lat temu
co jest dziwnego w tym ze podjechal?? poziom tu spada i to ostro
jacor
ponad 14 lat temu
Ale co w tym nadzwyczajnego?? Autobus jest ciezszy i ma lepsze opony.
fenomenrafal
ponad 14 lat temu
WIEM GDZIE TO JEST.3 RAZY BYLEM TAM NAD MORZEM.TO JEST W WIELKIEJ BRYTANII-MIEJSCOWAOSC SALTBURN BY THE SEA.SAM SZLEM 2 LATA TEMU TA DROGA DO MORZA.FAJNA MIEJSCOWOSC.
Psycho
ponad 14 lat temu
szkocja ;p kierowca pewnie polaczek
salieri
ponad 14 lat temu
nie polaczek, tylko Polak, szanuj swojego
John
ponad 14 lat temu
dla autobusów jazda po lodzie to nie jest problem chyba że pod górkę ruszać
Szakal85
ponad 14 lat temu
Problem jest z hamowaniem. Zero reakcji.
marcin89
ponad 14 lat temu
co Ty mozesz wiedzieć na ten temat ????
moze twoj Wujek jest "KIEROWCĄ AUTOBUSU" i Ci takie BAJKI wmawia...!!)
Szakal85
ponad 14 lat temu
Tam nie było lodu tylko rozjeżdżony śnieg. Atuty autobusu to masa na osi napędowej. Wiem bo sam jeżdżę autobusem. I jak są zaspy wszyscy czekają aż ja się przebiję a dopiero za mną jadą osobówki i pługi.
musti
ponad 14 lat temu
zgadza się. i właśnie ta masa powoduje że na lodzie autobus nie ma szans i tył wyprzedza przód
dzierzan
ponad 14 lat temu
Ale ruszy szybciej niż auto przednionapędowe, później rzeczywiście jest bardziej kłopotliwy do utrzymania toru jazdy.
Szakal85
ponad 14 lat temu
Najpierw to trzeba na tym lodzie ruszyć. W solówce aż tak tył się nie rwie do przodu, gorzej z przegubem bo ten silnik ma w ogonku i często autobusy zimą łamią się na przegubie bo ogon chce do przodu na zakrętach.
wotek96
ponad 14 lat temu
nie rozumiem dlaczego mistrz, autobus jest ciężki ma nie co większe koła od samochodu i o wiele lepszy bieżnik od samochodu żaden problem wyjechać i jeszcze napęd na tył bez problemu Drodanix napęd na tył jest o wiele lepszy
dzierzan
ponad 14 lat temu
Wszystko zależy czego potrzebujemy i co nas ogranicza. W normalnym codziennym zastosowaniu napęd na przód jest praktyczniejszy.
NaVaren
ponad 14 lat temu
Oczywiście ,że przód jest lepszy (osobówki) ,zawsze możesz nieco na lodzie pokręcić kołami na boki ,dzięki temu delikatnym zygzakiem możesz zyskać nieco prędkości i jakoś pojechać. W tylnonapędówkach najwyżej Cię poobraca...
Kaczka20
ponad 14 lat temu
Nie jedź w zimę tylko wsiądź do autobusu.
darasdsx
ponad 14 lat temu
Hmmm... czy to czasem nie ten nasz polski kierowca w UK co to ostatnio stał się sławny ze względu na oddanie w pracy i skuteczność za kółkiem ?
Lavrokh
ponad 14 lat temu
Jakość ogumienia to jedno, ale w takich sytuacjach napęd na tył sporo pomaga.
Drodanix
ponad 14 lat temu
Naped na tyl wiele pomaga? Z choinki sie urwales? Naped na tyl jeszcze pogarsza sprawe. Do jazdy w zime najlepszy jest naped na przod lub 4x4. Dam ci proste zadanie: sprubuj przepchnac kanape a potem ja pociagnij. Jaki werdykt? Oczywiscie lrzej jest ciagnac niz pchac. Tak samo jest z samochodami
dzierzan
ponad 14 lat temu
Drodanix: zauważyłeś, że Lavrokh napisał "w takich sytuacjach"? Przy podjeździe tylna oś jest dociążona, tylna odciążona i właśnie dlatego miał łatwiej, a większa powierzchnia styku opony z asfaltem to swoją drogą.
dzierzan
ponad 14 lat temu
Miało być, że przednia odciążona
nuna666
ponad 14 lat temu
"sprubuj przepchnac kanape a potem ja pociagnij. Jaki werdykt? Oczywiscie lrzej jest ciagnac niz pchac. Tak samo jest z samochodami" lżej jest ciągnąc, bo nie dociskasz kanapy do podłoża jak ciągniesz, a pchając kanape dociskasz ją, jest większe tarcie i dlatego jest ciężej. Więc w tej sytuacji sam się wkopaleś, bo sam stwierdziłeś, że napęd na tył jest lepszy. Gdyby autobus miał napęd na przód to by nie wjechał.
NaVaren
ponad 14 lat temu
Nuna Geniuszu ,tu chodzi o umiejscowienie napędu, przód - tył ,a nie jakieś wywody z dociskiem, co wy za bzdury klecicie ,przy podjeździe do 20 stopni to nie ma praktycznie nic do rzeczy, bo docisk warunkuje rozłożenie masy pojazdu, tudzież umiejscowienie silnika, autobus ma go i tak z tyłu, więc ma tam docisk bez względu na podjazd czy zjazd. On się nie wkopał ,tylko dobrze zilustrował, jeśli chodzi o ta kanapę ,tylko ty źle rozumiesz
Lavrokh
ponad 14 lat temu
Pomówmy o samochodach, a nie o kanapach. Dlaczego sportowe auta mają napęd na tył? Żeby łatwiej je było ciągnąć? Mają dlatego, że przy przyspieszaniu tylna oś jest bardziej dociążona i koła mają lepszą przyczepność, a dzięki temu mniej buksują.
Druga sprawa: Widziałeś kiedyś ludzi ciągnących auto, żeby je odpalić? Wszyscy pchają, chociaż ciągnąć jest łatwiej