27
Tuziny wagonów, cystern i wszystkiego, co pociąg zdoła udźwignąć. Długość składu robi wrażenie.
Dodano: , wyświetleń 7047
Czyznaszmnie366
ponad 8 lat temu
@kruszon W Polsce maksymalna długość składu nie jest określona ilością osi, a długością najkrótszego na danym odcinku toru bocznego stacji. W skrócie, pociąg musi się zmieścić na bocznym torze przy każdej ze stacji kolejowych przez które przejeżdża, aby umożliwić wyminięcie się z innym składem jadącym w tym samym kierunku, bądź z przeciwka. Jeżeli chodzi o te 120 osi, to nie wiem skąd wziąłeś tą ilość, ale sam jeździłem pociągami po 50-kilka wagonów 4 osiowych z lokomotywą 6 osiową co daje ponad 200 osi. Długości tych składów były w okolicach 880-850m, może dłuższe. Kolejny błąd, to promień łuku. Okreslany w zależności od prędkości na którą dopuszczony ma zostać tor, i przeważnie wagony i lokomotywy mogą pokonywać łuki o promieniach co najmniej 120m. Także błąd o rząd wielkości. Co do nacisków na oś, są one zmienne w zależności od klasy toru, i mogą wynosić nawet ponad 22tony na oś. Tory w stanach wcale nie są bardziej wytrzymałe niż nasze, nie są robione z jakiejś tytanowej stali, czy innych wynalazków, po prostu przepisy pozwalają na więcej, a efekty widać np tu
Podgląd | Rozmiar pliku: 340 KB
kruszon
ponad 8 lat temu
@Czyznaszmnie366: Pewnie wiesz lepiej skoro osobiście jeździłeś lokomotywą ja kolejową szkołę ukończyłem 13 lat temu i od tamtej pory pamięć mi się trochę zatarła.
mexes88
ponad 8 lat temu
I stój teraz na szlabanie w myślą ze za 5 minut masz byc w pracy
kruszon
ponad 8 lat temu
W Polsce o ile dobrze pamiętam to maksymalna długość składu to 120 osi a minimalny promień łuku to 1200 metrów czyli nie tak ciasno jak na filmiku ponad to u nas maksymalny nacisk na oś to 20 ton a w stanach to 40 ton więc se mogą ciągać od ch#%a wagonów.