82
Nowa Tesla S z podwójnym silnikiem ma moc 691 KM i rozpędza się do setki w 3,2 sekundy. Jeśli liczby nic wam nie mówią, to wideo na pewno przemówi.
Aha, kosztuje 120 tysięcy dolarów.
Dodano: , wyświetleń 17468
deathmind
ponad 10 lat temu
Podobno mają budować w PL pierwsze stacje z prądem stałym do ładowania takiej zabawki w 20-30 min (normalne gniazdko to ponad doba, a 400V to jakieś 8h), ale dopóki nasz kochany rząd dolicza do tego akcyzę około 3% (ponieważ jakby nie patrzeć jest to auto poniżej 2000 ccm) i utrudnia zwrot VAT - pozostanie opcją jedynie dla pasjonatów zagranicznych spółek etc. Za te pieniądze dostajesz najszybszą pod względem akceleracji - limuzynę na świecie. Żadne S8, S63 AMG, a nawet odmiany Brabusa i Porsche Panamera nie są w stanie wykręcić krótkiej 3'jki do 100 km/h. Poza GT-R'ami i 911 turbo S'ami w zasadzie na polskich drogach nic nas nie zaskoczy, bo większość nawet ultra drogich aut widywanych w stolicy jak Astony Martiny, Lambo itd. nie są w stanie wykręcić 3,2 do setki A dodajmy, że na zachodzie gdzie są stacje ładowania - masz zapewnione dożywotnie ładowanie za darmo. Także dwie kwestie - niech zrobią u nas stacje do ładowania (skoro auto ma zasięgu niespełna 500 km to najlepiej przy dużych miastach w odstępach co 200-300 km), a po drugie niech ten bandycki rząd weźmie się za ulgi dla ludzi, którzy próbują robić coś dobrego dla planety, a skoro już jesteśmy pieprzonymi ekoloverami (cała UE jest) to może wynagradzajmy tych "zielonych".
znachor
ponad 10 lat temu
@deathmind: Bateria ma pojemność 60kWh. Czyli żeby naładować samochód w godzinę potrzebujemy mocy 60kW przez godzinę. Dla 8 godzin to około 7,5 kW. P=UI czyli dla 400V to 18A. Dla zwykłego gniazdka max to 10A = 2,3kW. Czyli około 26 godzin ładowania. To tak, jakby odpalić na maxa suszarkę do włosów na dobę, albo czajnik elektryczny na dobę.
Co do rządu, to w PL jako w nielicznym kraju UE jest akcyza (podatek od luksusu) na prąd! W Norwegii, Niemczech, Anglii, Holandii jest dużo tańszy prąd, a zarobki?
A cena samego samochodu to 100 tys. USD, ale tam nie ma podatku VAT, tylko obrotowy i akcyzy na samochody. Efektem jest to że w USA samochody są 30% tańsze niż w Europie. U nas Tesla będzie kosztować 130 tys. USD minimum, czyli jakieś 480 tys. zł. Przykład: USA Mercedes C400 = 48 tys. USD ~ 179 tys. zł, PL Mercedes C400 = 244 tys. zł.
Zatem jak widzicie moi drodzy z dwóch stron nas kopią w d....
Zewin
ponad 10 lat temu
Nie ma się co dziwić że potrafi dostarczyć wrażeń moment obrotowy jest dostępny od samego początku ale i tak wolę ryk silnika V8 niż szum w uszach wydawanych przez Tesle
kolpaw
ponad 10 lat temu
Kosztuje dokładnie 104,500 dolarów Czyli prawie 524 tyś zł. Biorąc pod uwagę to że jest elektryczny a jego zasięg na jednym ładowaniu to ok 400km to jest wart swojej ceny. Niestety w granicach możliwości polaków z wyższej klasy średniej. Leasing na 3 lata to co miesiąc ok 15 tyś zł.
beerkoff
ponad 10 lat temu
@kolpaw: Nie wiem czy jeszcze jest ta "promocja" czy już się skończyła, ale w zeszłym roku jak kupiłeś to auto to przez jakiś czas miałeś darmowe ładowanie akumulatorów w Europie - czas "tankowania" akumulatorów do połowy to około 20 minut, ale tesla obiecuje znaczne go skrócić.
znachor
ponad 10 lat temu
@kolpaw: Zdefiniuj średnie zarobki klas. Bo dla mnie samochód za 500 tys. to mogą sobie kupić bardzo bogaci ludzie, a klasa średnia wyższa, to nową furę za około 150 tys. zł.
kolpaw
ponad 10 lat temu
@znachor: Według mnie auto za 150tyś zł kupuje średnia klasa niższa. A może mi się po prostu klasy po#^@ały.