Logowanie za pomocą serwisów społecznościowych
Logowanie tradycyjne
Milanos.pl. Skorzystaj z szybkiej rejestracji.
misiek
ponad 11 lat temu
mi kiedys w opelku tez olej poszedl....obrotomierz zamknal XD wyjecie kluczyka ze stacyjki sytuacji nie zmienia jak ponizej - udusic, jedyne wyjscie
musti
ponad 11 lat temu
tak czułem że pod tym filmikiem będzie mnóstwo wypowiedzi.. a prawda jest taka że rada jaka jest to zdusić brakiem dopływu powietrza co właśnie radzi osoba nagrywająca.. ale żeby to zrobić trzeba się orientować gdzie jest filtr powietrza i lub dolot do niego.. faktycznie pomagać wtedy można wrzuceniem 4 lub 5tki..
rozbieganie się diesla nie jest z przypadku.. to ma swoją przyczynę a jaką to zainteresowani na pewno wiedzą
znachor
ponad 11 lat temu
Rzadki przypadek rozbiegania się diesla, ale jak widać możliwy.
husky87
ponad 11 lat temu
tak to jest jak nie umie sie jezdzic z turbina, jedyna szansa na uratowanie silnika to wrzucic go na biek i zdusic az zgasnie
Dimple
ponad 11 lat temu
@husky87: Zdusić to można Ciebie za ten BIEK?!
husky87
ponad 11 lat temu
@Dimple: o masz racje mój błąd
Dimple
ponad 11 lat temu
@husky87: To masz plusa za odpowiedz
marc51
ponad 11 lat temu
Turbina dokonała żywota
rysiek07071989
ponad 11 lat temu
wystarczyło z wierzchu wyrwac przewód paliwowy z filrta i h#% po kilku sekundach wachy by braklo ..
mossini
ponad 11 lat temu
@rysiek07071989: W takiej sytuacji silnik jest zasilany olejem silnikowym ponieważ padł uszczelniacz i olej przedostaje się do komory powietrznej ,póżniej do silnika i dalej do tubiny i wydech.
wchudzinski
ponad 11 lat temu
mam podobny filmik w ktorym to owa sytuacja zdarzyła sie rowniez w mercedesie pod moim blokiem
hamek11
ponad 11 lat temu
diesel musi kopcic
17luty1983
ponad 11 lat temu
Turbo padło i to wszystko.
malin12
ponad 11 lat temu
@17luty1983: we łbie Ci turbo padło
leinad
ponad 11 lat temu
Takie mercedesy audiki i holzwageny z zabudowanym silnikiem powinny nie mieć homologacji. Brak dostępu do filtra powietrza - efekt widać na filmie.
Inny temat to żarówki, których nie da się wymienić bez narzędzi i kilku godzinego dłubania (np Hyundai i30 - wymiana żarówki z przodu po wyjęciu reflektora, grilla i odkręceniu 5 czy 6 śrub...
Profesor
ponad 11 lat temu
@leinad: Renault megane. Są przepisy mówiące, że żarówkę powinien sam kierowca wymienić, bez specjanylch przeszkód. Ale można skonstruować tak samochód, żeby kierowca musiał przyjechać do salonu i zapłacić za dwie roboczogodziny. Tyle chyba przewiduje wymiana w megance tróje.
leinad
ponad 11 lat temu
@Profesor: O tym mówię. Wymienić żarówkę powinieneś być w stanie po ciemku na mrozie bez narzędzi w kilka minut. Takie blokowanie dostępu do podstawowych podzespołów kończy się jak na filmie.
shittzu
ponad 11 lat temu
jak jest automat a jest to nic nie zrobisz. Jedyne zatkac mu gębę szmatą ale nie ma dojścia jak widać. ewentualnie przeciąć nożem wąż od IC.
deathmind
ponad 11 lat temu
@shittzu: Stary po co chcesz mu odcinać chłodzenie? Cały proces to tzw. rozbieganie silnika możliwe tylko w przypadku silnika, którego praca opiera się na spalaniu, do którego dochodzi w drodze kompresji mieszanki, a nie zapalenia poprzez iskrę czyli po prostu silników diesla. Silnik kończy swój rajd tak czy siak zatarciem, a opcję z automatem jak i manuala można zdusić poprzez radykalne odcięcie dopływu powietrza, ale tutaj trzeba mieć szybkie ręce i kawał (najlepiej w czymś unurzanej) szmaty pod ręką, a przede wszystkim wiedzieć gdzie jest filtr powietrza i jak go szybko otworzyć. Generalnie po takiej zabawie turbo plus uszczelka pod głowicą są do naprawy (o ile udało się zdusić silnik), a że w większości przypadków dotyczy to zajechanych diesli z dużym przebiegiem (w rozumieniu na standardy dzisiejszych konstrukcji - 200-300 tys. km) to auto po czymś takim albo kończy na złomie albo ładuje się tam jakiegoś używanego turbo trupa i oddaje w ręce naiwniaka.
leinad
ponad 11 lat temu
@deathmind: A tak sie zastanawiam... Zatkanie wydechu nic nie da? Zakłądając że układ wydechowy był w dobrym (nie dziurawym) stanie...
deathmind
ponad 11 lat temu
@leinad: Dobrze kombinujesz dobrze Aczkolwiek to jest dobre do silnika wolnossącego. Przy turbosprężarce/kompresorze powietrze jest tłoczone do komory spalania pod dużym ciśnieniem. Jeżeli zatkasz mu wydech to ciśnienie rośnie w nim dużo mocniej aniżeli w wolnossaku. Słyszałem, że typowe u nas wciśnięcie kartofla, kamienia (lub pianki montażowej) nielubianemu sąsiadowi w przypadku turbodiesla zwykle prowadzi do rozszczelnienia łącznika elastycznego (element na wydechu) i o ile przy zwykłym chamstwie prowadzi to po prostu do potrzeby naprawy tłumika i owego łącznika to przy j/w rozbieganiu silnika - umożliwi mu dalszy rajd na wysokich obrotach. Poza tym chyba mówimy o RATOWANIU silnika? Jeżeli miałbyś nawet jakiś krótki, bardzo szczelny przelotowy wydech to wydmuchasz mu uszczelkę pod głowicą takim trikiem Bo jeżeli mówimy o sposobach unlimited to można spróbować odkręcić korek wlewu oleju i wsypać mu od cholery piachu. Dlatego zostańmy przy odcięciu dopływu powietrza
leinad
ponad 11 lat temu
@deathmind: Kombinuje bo patrząc na te piękną obudowę silnika, dostęp do filtra / wlotu powietrza to jakaś masakra.
cichodajka
ponad 11 lat temu
TURBO oszalało!!! Jeżeli by miał skrzynię manualną to jeszcze by można było autko zadławić na niskim biegu, a tak to już po ptakac... silnik zatarty AMEN
matiap
ponad 11 lat temu
@cichodajka:
chyba na wysokim biegu (5/6)
123paszko123
ponad 11 lat temu
jak sam zgasl to juz pewnie po nim bedac na jego miejscu pewnie jadac na 3 biegu hamulcem zdusil bym go az by zdechl znajac amerykancow pewnie automat, wtedy trzeba odciac doplyw powietrza
hmnoniewiem
ponad 11 lat temu
@123paszko123: tyle, że to Anglia
123paszko123
ponad 11 lat temu
@hmnoniewiem: nygga z USA w Anglii
deathmind
ponad 11 lat temu
@123paszko123: Stary za 1 tysiąc funtów wpakują mu "nowego" dieselka CDI z przebiegiem 300 tys. km, na skali zrobi się ze 120 tys. km i auto jeszcze pójdzie w Polsce za dobre pieniądze