@Orkurus skomentował ten film
291
,
przez @Bokser66
19 komentarze
"Gdzie płyniemy?"
Wpadek podczas 28 rajdu Karkonoskiego. Akcja od 0:30.
@Orkurus skomentował ten film
94
,
przez @NikczemnyCinek
4 komentarze
Mix WTF'ów VII
Siódma część specyficznego humoru od Cinka. W odcinku jak zwykle stare i nowe głupotki z Polski, Rosji, USA i innych mrocznych zakamarków sieci.
@Orkurus skomentował ten film
81
,
przez @luki19913rz
5 komentarze
Nagrali napad
Napadli na sklep, nagrali to i do tego upublicznili na YpuTube.
@Orkurus skomentował ten film
163
,
przez @michal09k
31 komentarze
Kamil Stoch zdobył złoty medal olimpijski!
Kamil Stoch w pięknym stylu zdobył złoty medal igrzysk olimpijskich w Soczi na normalnej skoczni. Przeszedł do historii - jak Wojciech Fortuna, jak Justyna Kowa ...
@Orkurus skomentował ten film
225
,
przez @Bronek
10 komentarze
PiH mówi jaki jest
Oto dlaczego raperzy i "kibole" są niewygodni dla rządu Tuska...
@Orkurus skomentował ten film
419
,
przez @whiskybalantines
56 komentarze
Owsiak wyprowadzony z równowagi
"Ludzie, zwariowaliście? Oszaleliście?!"
@Orkurus skomentował ten film
419
,
przez @whiskybalantines
56 komentarze
Owsiak wyprowadzony z równowagi
"Ludzie, zwariowaliście? Oszaleliście?!"
@Orkurus skomentował ten film
269
,
przez @sandrabf1990
105 komentarze
TV Republika: Dokąd idą pieniądze, które wrzucamy do puszki WOŚP?
"Owsiak jest za cwany, żeby kraść. Tu działa kreatywna księgowość" - Ze sprawozdania z roku 2012 wynika, że z zebranych przez WOŚP 65 mln do potrzebuj ...
@Orkurus skomentował ten film
362
,
przez @Hajdzik
11 komentarze
Uliczny perkusista grający na wiadrach
Zadziwiające jak niektórzy potrafią improwizować i z niczego stworzyć coś niezwykłego.
@Orkurus skomentował ten film
75
,
przez @Hajdzik
15 komentarze
Pierwszy śnieg w Norwegii
Przygody szalonego Norwega któremu zima nie sprawia żadnego problemu i potrafi z niej czerpać największe dobro.
@Orkurus skomentował ten film
102
,
przez @dobretematy
8 komentarze
Zabawa w Ikara
Odejmą mu punkty za brak telemarku. No i za głupotę też...
@Orkurus skomentował ten film
152
,
przez @kosmos
9 komentarze
Dzwig vs Czołg
Ktoś tutaj ewidentnie nie przewidział tego, co było łatwe do przewidzenia. Premii w tym miesiącu nie będzie.
@Orkurus skomentował ten film
84
,
przez @Bokser999
33 komentarze
Sposób na darmowe ogrzewanie
Perpetuum mobile. Przewód i zapalniczka praktycznie koszt żaden a ENEA padnie.
@Orkurus skomentował ten film
53
,
przez @przemo.pajdak
6 komentarze
Drift helikopterem po zamarzniętym jeziorze
Odważny gość, mało kto zdecydowałby się na takie triki drogim helikopterem.
Orkurus
ponad 11 lat temu
Zaj@%isty kierowca 40 sekunda wpadł w koleiny obroty spadły ale 5 cały czas wbita totalna panika
sagremor
ponad 11 lat temu
@deathmind: moim zdaniem siła napędu na poszczególne koła też może być zmieniana, jeśli nie płynnie to skokowo jak sam napisałeś np http:/ /audi-blog.eu/2014_02_12_premiera-audi-s1s1-sportback/.
Sama zmiana siły napędu na koło też dużo daje. Naciśnięcie sprzęgła jest najskuteczniejszą metodą wyjścia z poślizgu. Polecam sprawdzić np na lodzie/śniegu - nawet maluch da radę. co do innych metod- używa się ich by zyskać na czasie , lub ustawić auto w odpowiedniej pozycji (na rajdach). Każda metoda ma swoje zalety i wady. Nie zmienia to jednak faktu, że jeśli tracimy przyczepność np na śniegu i nie musimy hamować przed tirem z naprzeciwka najbezpieczniej jest wcisnąć sprzęgło i dobrze operować kierownicą. Zabawy gazem, ręczny, najczęsciej kończą się wtedy niedobrze. Większość znawców ciśnie hamulec w podłogę i zamyka oczy. Co do wywalania biegu. JA wciskam tylko sprzęgło, bo napęd może być potrzebny. Jak szybko jedziesz bokiem i naciśniesz sprzęgło momentalnie odzyskujesz przyczepność i ruszasz do przodu, ale możesz dachować bo auto nadal sunie bokiem to jest oczywiste. Ja pisałem, że jak wpadasz w poślizg to najłatwiej wysprzęglić żeby się ratować, nie, że trzeba to robić jak się sunie bokiem z dużą prędkością
deathmind
ponad 11 lat temu
@sagremor: Driftowałeś kiedyś? Spróbuj wysprzęglić kiedy Cię za mocno zarzuci, a postawi Cię bokiem i tyle będzie z Twojego driftu. Owszem tarcie statyczne jest silniejsze i wydajniejsze, ale ażeby je odzyskać lub odpowiednio zmniejszyć uślizg redukuje się po prostu prędkość obrotową kół i nie wysprzęgleniem, które prowadzi do efektu jaki opisałem powyżej jak i który przy drifcie wspomniałem tutaj, a po prostu odpowiednim zmniejszeniem nacisku na ped#@ gazu, przyhamowaniem silnika dodatkowo hamulcem, hamulcem ręcznym etc. - dużo sytuacji i dlatego różne są sposoby. Nie ma "automatów", które inteligentnie przenoszą napęd, bo to system kontroli trakcji jest za to odpowiedzialny, który ni jak ma się do przekładni, bo systemy rozdziału napędu są na dalszym etapie. W przypadkach 4x2 esp przyhamowuje koła, które straciły przyczepność HAMULCAMI i nie ingeruje w dyferencjał. W 4x4 dopiero np. w Volvo XC90 jako, że pseudo mechanizm różnicowy jest automatyczny, a nie mechaniczny to w razie utraty trakcji przez przednie koła system esp uruchamia napęd na tył, który doraźnie jest rozłączony. Są inne systemy stosowane np. w Lambo, które są bardziej rozwinięte, gdyż standardowo przenoszą napęd w proporcji np. 30% przód/70% tył, a w razie potrzeby są w stanie zmodyfikować proporcję do 50%/50%, ale to dalej esp, które ingeruje zachowanie układu przeniesienia napędu, które nijak ma się to do skrzyni biegów, której żaden system ESP nie kontroluje!
Orkurus
ponad 11 lat temu
@deathmind: kto mowi o wrzuceniu luzu?? redukcja biegu daje mozliwosc hamowania slinikiem jak i naglego przyspieszenia w razie potrzeby
sagremor
ponad 11 lat temu
@sagremor: coś mi klawiatura odmawia współpracy
sagremor
ponad 11 lat temu
@deathmind: Tarcie statyczne jest większe niż dynamiczne. Wysprzęglony samochód najlepiej trzyma się drogi. Darcie kołami z zerwaną przyczepnością nic nie daje. Wie o tym każdy kto ukończył szkołę średnią i kur prawa jazdy. Każdy kto na śniegu skręci koła i jedzie prosto, po wciśnięciu sprzęgła łąpie przyczepnośc. To samo dzieje sie na pisku. Automaty odcinają większą część prznoszonej mocy w takich wypdkach, a nowsze i lepsze szczytują informacje z kół, gdzie jest przyczepność i tam dają napęd....
x4er0
ponad 11 lat temu
@deathmind: Nie chodzi o wywalenie biegu, a o redukcję, bo możliwe, że jeśli by zredukował i w ostatniej fazie dał po gazie to wyszedłby z tego o ile miał na przód napęd lub 4x4 bo tył chyba miał z lekka w powietrzu. Ale fajnie się mówi nie będąc w tej sytuacji
deathmind
ponad 11 lat temu
@Orkurus: Nie jestem kierowcą rajdowym, ale w manualu wysoce nieroztropne jest wywalać bieg kiedy wpadniesz w poślizg. Podobnie takich rzeczy nie robi się kiedy bardzo szybko pokonujesz łuk choćby na drodze publicznej. Jeżeli wysprzęglisz napęd to auto stanie się bezwładnie toczącą się bryłą. Zaś napęd umożliwia Ci przeciwstawianie się siłom zewnętrznym wpływającym na pojazd jako bryłę, dokonywania korekt/reagowania. Nie wiem czy zauważyłeś, ale automaty mają w zasadzie cały czas "zapięty" napęd nawet kiedy hamujesz, a dopiero wrzucenie N czy P powoduje, że sprzęgło hydrokinetyczne przestaje przenosić napęd dalej, więc argument o tym, że w razie problemów wywalamy bieg jest nietrafiony w tym przypadku.