20
Camaro Z/28 Pomaga przy lądowaniu U-2 140-Mph (225 km/h) Pilot U-2 ma bardzo ograniczona widoczność z kabiny; restrykcyjny kombinezon oraz kat pochylenia podczas podejścia uniemożliwia wzrokowa ocene wysokości nad pasem. W zasadzie pilot nie widzi pasa. Dlatego jego "wingman" pomaga w lądowaniu. Dogania lądującą Ważkę i podaje pilotowi wysokość nad pasem. Inna ciekawostka jest to, ze U-2 "gubi" boczne kolka podczas startu. Ląduje na dwóch kołach. Po wytraceniu prędkości jedno skrzydło opiera się na tytanowej płozie o płytę lotniska. Do dalszego kołowania ekipa naziemna wmontowuje te zgubione kolka.Zbudowany na zamówienie CIA i oblatany pierwszy raz 1 sierpnia 1955 użytkowany do dziś, użytkowany również przez USAF i NASA. Samolot otrzymał nieoficjalny przydomek "Dragon Lady". Stratosferyczny jednosilnikowy odrzutowy samolot rozpoznawczy o konstrukcji pół-skorupowej wykonanej z duraluminium, Kabina hermetyzowana częściowo (zapewniająca na dużych wysokościach ciśnienie odpowiadające ciśnieniu atmosferycznemu na wysokości 8800 m n.p.m.) wymaga noszenia przez pilota całkowicie ciśnieniowego kombinezonu, zbliżonego konstrukcyjnie do skafandrów astronautów Na pokładzie znajdują się urządzenia radiolokacyjne i fotograficzne umożliwiające obserwację obiektów położonych do 480 km w bok od samolotu. Wiele urządzeń znajduje się w stałych zasobnikach w skrzydłach. Podwozie jednotorowe chowane, z odrzucanymi po starcie podpórkami pod skrzydłami.Prędkość maks.821 km/h Pułap 27 400 m Zasięg 5633 km U-2 latały z misjami rozpoznawczymi nad terytorium ZSRR, Chin, Kuby i innych państw bloku wschodniego. Wykryły one m.in. istnienie kosmodromu Bajkonur (5 sierpnia 1957) oraz stanowiska rakiet SS-4 podczas Kryzysu kubańskiego (14 października 1962). Samolot miał służyć do 2012, a następnie do 2014 roku Ze względu na problemy z wprowadzaniem bezzałogowych aparatów latających Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk i rosnące koszty programu moment wycofania U-2 ze służby wielokrotnie przesuwano w czasie. Obecnie planowane jest zastąpienie U-2 samolotem bezzałogowym Nowa maszyna, wstępnie oznaczona TR-X, ma być gotowa w 2025
Dodano: , wyświetleń 6915
#88 5 360
Powiązane (0)