84
Montaż i testy najdroższego Superchargera na eBayu. Na koniec test domowej roboty Twin Charger.
Dodano: , wyświetleń 27187
deathmind
ponad 12 lat temu
Akcja żałosna, bo przecież każdy kto ma pojęcie na czym polega proces pracy silnika spalinowego wie, że to dla idiotów. Tą turbinkę wrzuciłbym do jednego worka ze stożkami i innymi metodami na zwiększenie ilości powietrza, które jest dostępne w układzie dolotowym. Jeżeli mamy gaźnikowca to sprawa jest jasna - trzeba na nowo wyregulować gaźnik tak aby pod większą ilość powietrza dostosować ilość paliwa -> mieszanka musi mieć przecież odpowiednie proporcje. Nie rozpisując się o tym jak to się sprawdza choćby po kolorze świecy czy zachowaniu silnika powiem tylko, że można poza stratą mocy narobić sobie więcej problemów niż radości. W przypadku wtryskiwaczy mamy jednostkę sterującą, która ma określony setup i zgodnie z nim podawane są odpowiednie ilości paliwa i powietrza. Co więc da zwiększenie przepływu powietrza? Jeżeli będzie to powietrze zimniejsze (tzw. zimny dolot) oraz dzięki pseudo-turbo czy też stożkowi wzrośnie przepustowość układu teoretycznie powinien mniej palić i mniej dymić no i co wykrywalne byłoby raczej na komputerze – lepiej wkręcałby się na obroty gdyż zasysanie byłoby efektywniejsze niż przez seryjny filtr. Czemu jednak zwykle to g*** daje? Obecnie programy jednostek sterujących są bardziej dopracowane jak i zgrane z seryjnymi dolotami. Oznacza to, że aby odczuć wzrost mocy nawet na zimnym dolocie ze stożkiem trzeba zmodyfikować program czy też wgrać nowy.
wisien
ponad 12 lat temu
@deathmind: co Ty kolego gadasz za glupoty. Kazdy wie ze przy wiekszej ilosci powietrza mieszanka jest o wiele lepiej spalana. Dlatego prawie kazdy diesel to Turbo diesel, a wiele benzyniakow tez wyposazona jest w turbo. A turbina dziala w identyczny sposob jak ci panowie kombinowali. Tylko zasilana jest przez spaliny a nie z akumulatora.
deathmind
ponad 12 lat temu
@wisien: kolego Ty chyba w życiu nic spalinowego nie regulowałeś. Kup sobie motocykl czy samochód na gaźnikach i bez zwiększania dyszy biegu jałowego i dyszy głównej wsadź na miejsce filtrów seryjnych stożki tak żeby dostawał więcej powietrza, a nawet zrób test bez filtra. Jedyne co zyskasz do efekty dźwiękowe, a pojazd straci na mocy. Z resztą wpisz sobie w google optymalna mieszanka paliwowa i może coś Ci trafi do główki. Wiesz co to AFR? Wygląda, że nie więc nie mamy o czym gadać. Jakbyś się bawił w tuning czegoś gdzie się manualnie reguluje skład mieszanki to byś wiedział, że założyć stożek to 15 min, ale potem trzeba pod to dobrać dysze do gaźnika, a potem regulować poziom wysokości przepustnicy i skład mieszanki na biegu jałowym za pomocą śrub na gaźniku oraz poziom ustawienia iglicy w celu określenia ilości paliwa jakie podaje dysza główna. Wiesz po co to wszystko? Jak mistrzu masz za dużo paliwa w mieszance to spalanie nie jest efektywne przez co zalewa świecę resztkami (efekt to czarna często mokra świeca) a bezpośredni skutek to dławienie się przy nagłym otwarciu przepustnicy na maxa. Pojazd nie wchodzi żwawo na obroty, przydusza się nadmiarem paliwa. Z kolei nadmiar powietrza powoduje przypalanie się elektrody świecy i zachowanie silnika polegające na tym, że choć żwawo wchodzi na obroty to ma znacznie mniej mocy, ma problemy ze schodzeniem z wysokich obrotów i utrudnione jest wyregulowanie obrotów jałowych, gdyż pojazd zwykle po zejściu z wysokich obrotów po prostu gaśnie. Tutaj odsyłam do lektury nt. współczynnika nadmiaru powietrza specjalisto. Tak jak w gaźnikowcu trzeba zmienić dysze na większe tak przy wtryskach trzeba zmodyfikować program ofc o ile mają jeszcze zapas na max wydajności.
BrakSlow
ponad 12 lat temu
@deathmind: Nie wiem po %^$#^ się kłócicie??!! Ten filmik jest właśnie po to, żeby taki oszust nie zarabiał na naiwniakach, którzy dają się oszukać. Wiec nie zgadzam się z Tobą i oby więcej takich akcji! Może Twoja dumo wielkiego znawcy została urażono, tak banalnym filmikiem ale na pewno wiele osób zrezygnowało z zakupu tego shitu i o to właśnie chodzi.
deathmind
ponad 12 lat temu
@BrakSlow: nie czuję się obrażony i kolego Twój punkt widzenia mi się podoba, ale gdy mi ktoś tak jak wisien pisze, że wystarczy wsadzić turbo i heja banana to zastanawiam się czy on w ogóle jeździł czymś więcej niż komunijnym rowerem. Wedle jego opinii można przecież wsadzić do diesla turbo i np. z 80 HP na dwóch litrach zrobić 200, aby dobre turbo było. Takich fakirów to jeszcze nie znałem co z nadmiaru powietrza w mieszance potrafili zmusić auto do generowania wyższej mocy.
Tirros
ponad 12 lat temu
@deathmind: A mam do Ciebie pytanie czy przy silniku 1.7 dti ISUZU takie rozwiazanie mogło by dać jakiś przyrost mocy bo tam nie mam eletronicznego układu sterowania dawką paliwa i mogłbym zwiekszyć dawke na pompie paliwa
deathmind
ponad 12 lat temu
@Tirros: słyszałem o tych zabawach w corsach, astrach i vectrach z tym silnikiem Jeśli w chwili obecnej masz dobrą mieszankę tzn. świece są koloru kawy z mlekiem to musisz mu zmniejszyć opór na dolocie powietrza dając np. stożek z zimnym dolotem. Koszt parę stówek z dobrym filtrem K&N'a. Wtedy jeśli wyregulujesz pod to dawkę na pompie to powinien dostać parę koniczy więcej. Zazwyczaj widać to na przyśpieszeniu na wyższym biegu gdzie autko żwawiej wspina się na obroty. Z tego co wiem to musisz kręcić bardzo delikatnie co 1/4 obrotu czy coś w tym stylu, bo ta śrubka jest dość czuła. Druga kwestia jak sprawdzać kolor świec. Najlepiej wyjmij świece przed tuningem i zobacz jaki mają kolor, bo może teraz nie masz optymalnej mieszanki. Wyczyść je druciakiem i gdy zmontujesz stożek czy coś i zaczniesz kręcić to pamiętaj, że zanim będziesz mógł z nich "odczytać" jaki masz skład mieszanki to musisz auto rozgrzać i zrobić ze 20-30 km. No i pamiętaj, że nie ma nic za darmo - pompa szybciej padnie i wzrośnie spalanie.
Kejsi
ponad 12 lat temu
Dla pana poniżej jeżeli sądzisz że ten gówniany wiatraczek jest w stanie obciążyć ten alternator w 100% to się chyba z ch#%em na głowy zamieniłeś...
rekebukus
ponad 12 lat temu
@Kejsi: Dodaj sobie kretynie do tego włączone światła, wbudowaną nawigację,radio,jakiś tam subwooferek,nawiew na szybę,klimatyzację lub podgrzewanie tylnej szyby, nie wspominając o podgrzewaniu siedzeń zimą. To trochę się tego uzbierało. Albo nie wziąłeś pod uwagę co? bo śmigasz starym golfem...
rekebukus
ponad 12 lat temu
Wysoki pobór prądu z akku wyklucza ciągłe używanie turbiny tzn mamy guzik i jak chcemy poszaleć to go włączamy , prąd pobierany jest z akku , a alternator nie ma wystarczającej mocy na ładowanie go podczas dmuchania. w UK za 50 funtow mozna to kupic ale moim zdaniem badziewie ..
123paszko123
ponad 12 lat temu
@rekebukus: a pitolisz .. zwroc uwage ile mocy zuzywa sprzet car audio
im wieksza pojemnosc silnika tym mocniejszy alternator co za soba ciagnie pojemniejszy akumulator
Bambooo
ponad 12 lat temu
@123paszko123: ale wydajnosc tego wirnika jest znikoma... poszukaj na youtubie jest gdzie test jak podlaczyli dwa odkurzacze do lisci ktore maja bardzo duza wydajnosc i zyskali chyba 1% ;] to sa zabawki dla naiwnych wiestuningowcow a naleza do bzdetow typu magnetyzer itd...
Bambooo
ponad 12 lat temu
@Bambooo: ooo to jest nawet to nie ogladnalem do konca ;P
123paszko123
ponad 12 lat temu
@Bambooo: wydajnosc tej ala turbinki nie jest znikoma aczkolwiek pogarsza osiagi zwroc uwage, ze po sciagnieciu jej-mocy minimalnie przybylo
Ciekawy plan na biznes podonie jak z magnetyzerami Grono naiwnych "tjunerów" wyda na nie pieniazki
rekebukus
ponad 12 lat temu
@123paszko123: no pewnie ze mozesz sobie wrzucic nawet baterie od wozka widlowego w bagaznik jak sie upszesz. A wieczorem ladowac jak hybryde)) Ale wracajac do tego wiatraczka to jest poprostu wiejski tuning dla baranow..
Bambooo
ponad 12 lat temu
@rekebukus: przeciez o tym piszemy ;]