108
Autorem pomysłu jest tajwański wynalazca Peng Yu-lun. Jego rozwiązanie ma zwiększyć oszczędność energii i jednocześnie zwiększyć prędkość transportu. Pasażerowie wsiadają na stacjach do mniejszego pojazdu, który jedzie nad właściwym pociągiem. Doganiają go i dopiero wtedy wsiadają do środka.
Dodano: , wyświetleń 27150
Magos88
ponad 12 lat temu
co to za lipa?
D...Yponad 12 lat temu
Wyłączyłem na 8 sekundzie i nie zamierzam tego obejrzeć. DNO. Cała strona schodzi na psy (dosłownie)
azerty
ponad 12 lat temu
Już nie masz co wrzucać bokser tylko jakieś chińskie gówno?!
spartiata
ponad 12 lat temu
Za 500 lat może coś takiego będzie (w Polsce)
szuler
ponad 12 lat temu
ojjj dodaj jeszcze z 500
Profesor
ponad 12 lat temu
Ciekawe, czy bedzie dźwignia hamulca awaryjnego, żeby sobie w polu przystanek na siku zrobić. Wiem, że wu-ce-ty tam będą, ale ja wolę być bliżej natury
Dimple
ponad 12 lat temu
Ciekawe co brał ten wizjoner Tajwański przed wymodzeniem tego projektu.
ZI0MEK
ponad 12 lat temu
ciekawe co zrobią gdy jednocześnie zechce wysiąść pół pociągu
bo tyle ludzi nie pomieści się w tym kurduplu na dachu
ZI0MEK
ponad 12 lat temu
i już słyszę pisk jaki będzie towarzyszył przesuwaniu się tego wagoniku po dachu pociągu
Loq16
ponad 12 lat temu
U nich niema takiej "kolei" jak u nas. U nich już jeździ od dawna magnetyczna.
ZI0MEK
ponad 12 lat temu
ale kurdupel na dachu nie morze być magnetyczny bo on musi mieć połączenie z tym na dole
Loq16
ponad 12 lat temu
Owszem może być. DO momentu przyjazdu pociągu opiera się na normalnych torach, lecz gdy przyjedzie pociąg zmienia się na pole.
danio1235
ponad 12 lat temu
W Polsce i tak nierealne. Ja to bym się cieszył jakby na Woodstocku w przyszłym roku podstawili punktualnie chociaż kilka dodatkowych pociągów
michal26
ponad 12 lat temu
ciń ciań cią ch#%a ciąg
HBC92
ponad 12 lat temu
Wyobrazacie sobie te przeciązenia? droga hamowania przedstawiona na tym filmikuto ze 150-200m a pociag pewnie jedzie z 300km/h. Jak dla mnie to ten projekt to porazka
gorallek717
ponad 12 lat temu
Cink ciank cionk ciunk cienk ciank cink...
musti
ponad 12 lat temu
guzik nie oszczędności. Przecież taki drugi wagon na dachu to dodatkowe opory powietrza. A przecież będzie z takim jeździł przez cały czas. Zważywszy na to że projekt raczej tworzony pod szybkie pociągi to oczywiste jest to że taki wagon na dachu jest niczym kula u nogi.
Na prezentacji fajnie pokazano ze wagonik jest niziutki ale jak widać musi mieć co najmniej 2m wysokości bo ludzie wychodzą z niego na stojąco a nie na klęczkach. A skoro wagonik na górze ma 2-2,5 to proporcjonalnie do tego pociąg na dole musiał by mieć ok 6m wysokości.
Oszczędności?
-zwiększone opory powietrza
-konieczność zatrudnienia większej ilości pracowników kolejowych dla jednego przejazdu.
-budowa nowej infrastruktury kolejowej w tym terminali (przystanków) jak i samych pociągów
Projekt tylko fajnie wygląda w komputerze ale moim zdaniem nie ma ekonomicznego prawa bytu
Ponadto szybkobieżne pociągi muszą być kontrolowane choćby pobieżnie (wzrokowo) czy nie uległy uszkodzeniu podczas przejazdu. To kiedy by ta kontrola miała się odbywać skoro główny pociąg byłby non stop eksploatowany? To tak jakby latać Boeingiem 747 non stop i tylko dolewać paliwo w locie.. finał - kiedyś musi nastąpić awaria i katastrofa. Tu by było podobnie. Koncepcja ciekawa ale nieco bajkowa
HBC92
ponad 12 lat temu
Dziękujemy za wypowiedź Panie Profesorze
robin567
ponad 12 lat temu
Napisałeś jakbyś się na tym znał, mądry się znalazł widzisz w Polsce większość że-komo modrych ludzi myśli podobnie jak ty i co i nic niema prawa bytu i nic się nie opłaci tylko narzekać potrafią i udowadniać wszystkim że nie da rade popatrz na Japonię Chiny Itp Itd i porównaj tęgie polskie umysły i że-komo innych uwarzonych przez ciebie samego za cieniasów!!
Polska kolej mimo postojów i przeglądów nie nadaje się do jazdy a co dopiero do przewożenia ludzi
musti
ponad 12 lat temu
robin567 znam się na ekonomii bo jestem po studiach ekonomicznych ponadto ukończyłem drugi kierunek techniczny na AGH i fizyka dla mnie to codzienność. Moja wiedza jest wystarczająca by stwierdzić że to nie będzie ekonomiczne. Stopa zwrotu (NPV) takiej inwestycji to pewnie około 20-30 lat o ile w ogóle przetrwało by to coś tyle lat.
musti
ponad 12 lat temu
dawniej się mawiało że papier przyjmie wszystko.. teraz można powiedzieć komputer przyjmie wszystko.. takie projekty to tylko wizualizacja którą każdy może zrobić o ile potrafi i ma jakiś pomysł.. ale to nie oznacza że taki pomysł ma sens i warto go realizować
migelo
ponad 12 lat temu
ale zes se wymyslil
Czubex
ponad 12 lat temu
w polsce i tak by się spóźniał...
Neto
ponad 12 lat temu
w polsce to by nawet ten mały na górze nie dojechał na czas...
tobby
ponad 12 lat temu
Gorzej jak większa ilość osób będzie chciała wysiąść..
Loq16
ponad 12 lat temu
Przecież masz napisane że taki "wagon" może pomieścić 230 osób. A więc u nich ~400
Naspeedowany
ponad 12 lat temu
Chyba kur*a po Chińsku masz napisane te 230 osób..
Loq16
ponad 12 lat temu
A powiedziałem że po polsku?