Logowanie za pomocą serwisów społecznościowych
Logowanie tradycyjne
Milanos.pl. Skorzystaj z szybkiej rejestracji.
peug
ponad 5 lat temu
A najlepszą metodą jest dbanie o sprawność turbiny bo to chyba najczęściej przez nią dostaje się olej do cylindrów
peug
ponad 5 lat temu
Przy zwykłej skrzyni,sprzęgło, wysoki bieg, hamulec do oporu, puścić sprzęgło i zadławić silnik. Gorzej przy automacie. Praktycznie zostaje tylko próba odcięcia dopływu powietrza do silnika. Pewnie najszybciej byłoby odłączyć filtr powietrza i zatkać dolot do silnika np jakąś szmatą.
koksik
ponad 5 lat temu
@peug: super, dziękuję. Całe życie jeżdżę benzyniakami i jakoś nigdy nawet nie myślałem w kategoriach problemu z dieslem. Ale człowiek uczy się całe życie
peug
ponad 5 lat temu
@koksik: Pompa oleju smaruje pod ciśnieniem też turbinę, która jest na dolocie powietrza i gdy turbo ma awarię i przepuści ten olej, to zaczyna on być wtłaczany w kolektor ssący a silnik zaczyna go spalać zamiast paliwa. I to bez żadnej regulacji obrotów, dlatego silnik rozkręca się do maksymalnych możliwych obrotów (rozbiega). Będzie się to działo dotąd aż się skończy olej w misce olejowej, albo wcześniej zatrze się silnik albo rozleci. Przy benzynie nie ma takiego problemu bo jest zapłon iskrowy a nie samoczynny, wyłączasz zapłon i silnik gaśnie, a do tego pewnie zarzuciłoby świece olejem i iskra sama zniknie.
Ernest1376
ponad 5 lat temu
na pewno nie spierdalać i nie zostawiać auta na torach
koksik
ponad 5 lat temu
Co w takim przypadku należy zrobić?
dziegan
ponad 5 lat temu
@koksik: wrzucić najwyższy bieg i zdławic silnik