31
Oddzielna droga do poruszania się autobusami z dużą prędkością znajduje się w mieście Adelaide w południowej Australii. Za sterowanie autobusu w torze odpowiadają kółka boczne, kierowca jest wtedy odpowiedzialny tylko za obsługę gazu i hamulca.
Dodano: , wyświetleń 6074
Reinert
ponad 7 lat temu
Ciekawsze już są te buso-tramwaje testowane w Chinach. Ten wynalazek się w ogóle u nas nie sprawdzi. Raz, że marnotrawstwo przestrzeni (dużo lepsze są bus-pasy), to jeszcze trzeba wziąć pod uwagę klimat. Być może w Australii to działa, ale wyjrzyjcie za okno... Jak te autobusy poradzą się z półmetrową warstwą śniegu, albo oblodzeniem takiego pasa? Tak wiec tramwaje, tramwaje, i jeszcze raz tramwaje!
do0shek
ponad 7 lat temu
np. 4.29 nie posiada kołek
do0shek
ponad 7 lat temu
w 8.13 widać w filmie , część autobusów ktore jeżdżą nie posiadają tego systemu
romeq
ponad 7 lat temu
@do0shek: A co to? Podejrzewam, że w 4:29 autobusy też mają te gadżety tylko nie widać ich z powodu cienia.
Podgląd | Rozmiar pliku: 77 KB
romeq
ponad 7 lat temu
@do0shek: Zaraz, "widać w filmie". Aha, dobra mój błąd.
do0shek
ponad 7 lat temu
na filmie nie widać tych " bocznych kółek " i troche zbiegłem temat w poszukiwaniu jak to wygląda i oto efekt
Podgląd | Rozmiar pliku: 154 KB
HolliFak
ponad 7 lat temu
@do0shek: Fajnie że wrzuciłeś. Wyglądają na zamocowane na stałe. Nie są chowane i wysuwane?
do0shek
ponad 7 lat temu
@HolliFak: myśle ze zrobiono to najprościej jak sie da by ominąć ewentualne awarie , prawdopodobnie przczepili kołka do ramienia zwrotnicy albo poprzecznego drążka , ciezko mi powiedzieć , nie znam sie
HolliFak
ponad 7 lat temu
@do0shek: Spoko. Myślałem że może był opis do zdjęcia. Swoją drogą, dla mnie wygląda to na delikatne. Jakby ułamało się takie ograniczające kółko (zwłaszcza z przodu) a kierowca nie trzymałby kierownicy to mogłoby być nieciekawie...