62
Warto posłuchać jak Jozef Béreš jedzie swoim Audi Quattro S1 podczas treningowej jazdy na jakiś rajdzie. Te dźwięki...
Dodano: , wyświetleń 12379
znachor
ponad 10 lat temu
Aleście się wysili w tych komentarzach... Ja powiem, że wygląda to jakby przyspieszał 0-1 (gaz w podłogę, albo zero). No ale w rajdach nikt nie zwraca uwagi na spalanie, wytrzymałość samochodu, albo wygody. Fajnie mieć mocne auto, ale żeby też dało się jechać po normalnych drogach.
deathmind
ponad 10 lat temu
@znachor: A co Ty się wysilasz dla dzieci co auta tuningowały tylko w NFS. Ja sobie zrobiłem wydech na zamówienie z kwasówki od katalizatorów włącznie (mam pieprzoną szynę CAN i solenoidy za katami, więc nie mogłem ich wyciąć) i zostawiłem tylko tłumik końcowy. Pierwszy rok było ok - od niedawna uświadomiłem sobie, że łeb mnie boli od tego gulgotania na niskich obrotach kiedy toczę się po zatłoczonych miastach jak Warszawa, ale kiedy wykonawca zamówienia uprzedzał, że bez tłumika centralnego będzie już dość głośno mówiłem - phi jeszcze i ten końcowy przyjadę zamienić na przelot.
znachor
ponad 10 lat temu
@deathmind: A jaki był cel zmiany wydechu? I jak mogę się dowiedzieć to ile to kosztowało?
deathmind
ponad 10 lat temu
@znachor: Cel oczywiście performance w zakresie HP (jeżeli dobrze zaprojektowany to wydech na zamówienie poprawia elastyczność silnika no i moc w wyższych partiach obrotów, bo przepływ po prostu jest mniej ograniczany), a przy okazji żeby auto lepiej grało na wysokich RPM. Wszystko jest jak trzeba poza tym, że ten rasowy dźwięk już mnie irytuje i wolałbym jeździć 2 litrowym dieslem, którego prawie nie słychać. Cena? Chyba coś około 12 tys. brutto.
znachor
ponad 10 lat temu
@deathmind: Spójrz na efekty. Zakładam że samochód to wolnossąca benzyna. Moc i elastyczność poprawiłyby się, ale widoczne byłoby to na hamowni albo na torze urywając sekundę na minutę jazdy. W codziennej eksploatacji nie wierzę.
Do tego dochodzi cena. Za 12tys. PLN to masz turbosprężarkę czyli wzrost mocy lekko o 30%, a moment o lata świetlne, bo od 2000 obr. a nie 4500.
A tak w ogóle to jaki samochód mógłbyś kupić za 12 tys. zł więcej niż ten? Po prostu wg. mnie nie ma sensu inwestować w tuning mechaniczny, bo to droga zabawa. Passaty, Civice, Golfy, Corolle to są nie warte zainteresowania samochody.
Prawdziwa moc drzemie w turbo. I dlatego ja sobie kupiłem Volvo V40 2.0t 163KM (potwierdzone na hamowni). Moc wystarczająca, elastyczność prawie jak w dieslu, hałas mniejszy i koszty eksploatacji na akceptowalnym poziomie. Samochodów z turbo jest cała masa. Oprócz słynnego 1.8t VAG masz turbo Saaby, Volvo, Renault, Fiat i jeszcze kilka egzotyków.
deathmind
ponad 10 lat temu
@znachor: Ale ja nie jeżdżę żadnym civicem, golfem, passatem, mazdą mx-5, BMW E36 i innymi popularnymi wynalazkami młodzieży polskiej. Nie rozmawiam o konkretach w sensie - co i ile szt. stoi w moim garażu, bo z jednej strony nikt mi w to nie musi wierzyć, a z drugiej wcale nie mam ochoty ściągać na siebie nieszczęścia poprzez udowadnianie tego jakimiś zdjęciami czy filmikami. Turbo jest świetną zabawą, ale pod warunkiem, że w układzie V, bo te wszystkie nawet całkiem mocne zabawki typu S3, TTS, RS3, TTRS czy Mercedes CLA 45 AMG, jeżdżą mega (o ile lubi się jeździć jak po szynach, bo tt rs jest bardziej podsterowne niż nadsterowne, więc z rzucania bokiem na suchym asfalcie nici), ale brzmią okropnie. Z resztą seryjny lancer evo też nie powala - subaru WRX Sti jest tutaj do przodu, bo ma boksera i nawet na seryjnych bebechach ładnie mruczy (btw nowy model, który wyszedł w połowie 2014 jest mega chociaż dalej ma turbo laga i jakiś przeszło 300 konny wolnossak typu 370Z - gnoi Cię jak chce). Także nigdzie nie napisałem, że turbo są złe, a wręcz przeciwnie - to fajne zabawki, zwłaszcza nowa linia BMW i Audi - patrz nowe M3, M5, czy sportowe odmiany A4,A5,A6 i A7. Zawsze wśród odmian wyczynowych faworyzowałem BMW, ale nowa linia Audi coraz bardziej przekonuje żeby zapoznać się z nią bardziej. No i tyle - turbo to dobry fun, ale wolnossaki też maja swój urok.
znachor
ponad 10 lat temu
@deathmind: Mają, mają, ale to musi być odpowiednia pojemność. Faktycznie V-ki są ekstra, a szczególnie V8. Niemniej potencjał tkwi w turbospężarkach.
anonymous
ponad 10 lat temu
ale klamor... a pierdzi jak stary trampek...
L...aponad 10 lat temu
Kubica mu do pięt nie dorasta.
s...gponad 10 lat temu
@Lama: Ty za to Kubicy mógł byś pięty lizac !
L...aponad 10 lat temu
@solberg: No za to ty z pewnością dorównujesz Kubicy...........
s...gponad 10 lat temu
@Lama: Pewnie nie dorastam! Za to podziwiam jego umiejętności i nie porównuje go z innymi . Bo na tym filmie nawet nie wiem kim jest driver
17luty1983
ponad 10 lat temu
Szedł jak kuna.
Redial
ponad 10 lat temu
@17luty1983: haha, dobre
obszczymurek87
ponad 10 lat temu
Cztery zera auto frajera, tyle w temacie.
Buska
ponad 10 lat temu
@obszczymurek87: Powiedział co wiedział
Groupon
ponad 10 lat temu
@obszczymurek87: siądz z nim do tych czterech zer to nie nadążysz sraki nogawką wylewać