Logowanie za pomocą serwisów społecznościowych
Logowanie tradycyjne
Milanos.pl. Skorzystaj z szybkiej rejestracji.
17luty1983
ponad 11 lat temu
Ch#%owy kapitan...zj@%ał z tonącego statku
Matti
ponad 11 lat temu
ale pilot do dupy
kocid
ponad 11 lat temu
1m wody był a panika jak by na środek oceanu wbili
leinad
ponad 11 lat temu
Nie umiec plywac to prawdziwe kalectwo...
s...gponad 11 lat temu
To chłopaki utopili w ch#% kasy
SzymonL
ponad 11 lat temu
@solberg: Dosłownie
Kaiko
ponad 11 lat temu
To jest kur*a kierowca rajdowy? Moja babcia by lepiej pojechała...
H...xponad 11 lat temu
@deathmind: @kaiko: Zapraszam wszystkich do poczekalni żeby zobaczyli jak wygląda Bokser.
ArchAngel
ponad 11 lat temu
dawaj spier.... ja plywac nie umie
grybljan18
ponad 11 lat temu
@ArchAngel: powiedział że nie lubi,anie nie umie
ArchAngel
ponad 11 lat temu
@grybljan18: 0:51 powtarzaj ten fragment az zamiast brzuchem to uszami bedziesz slyszal ;]
Orkurus
ponad 11 lat temu
Zaj@%isty kierowca 40 sekunda wpadł w koleiny obroty spadły ale 5 cały czas wbita totalna panika
deathmind
ponad 11 lat temu
@Orkurus: Nie jestem kierowcą rajdowym, ale w manualu wysoce nieroztropne jest wywalać bieg kiedy wpadniesz w poślizg. Podobnie takich rzeczy nie robi się kiedy bardzo szybko pokonujesz łuk choćby na drodze publicznej. Jeżeli wysprzęglisz napęd to auto stanie się bezwładnie toczącą się bryłą. Zaś napęd umożliwia Ci przeciwstawianie się siłom zewnętrznym wpływającym na pojazd jako bryłę, dokonywania korekt/reagowania. Nie wiem czy zauważyłeś, ale automaty mają w zasadzie cały czas "zapięty" napęd nawet kiedy hamujesz, a dopiero wrzucenie N czy P powoduje, że sprzęgło hydrokinetyczne przestaje przenosić napęd dalej, więc argument o tym, że w razie problemów wywalamy bieg jest nietrafiony w tym przypadku.
x4er0
ponad 11 lat temu
@deathmind: Nie chodzi o wywalenie biegu, a o redukcję, bo możliwe, że jeśli by zredukował i w ostatniej fazie dał po gazie to wyszedłby z tego o ile miał na przód napęd lub 4x4 bo tył chyba miał z lekka w powietrzu. Ale fajnie się mówi nie będąc w tej sytuacji
sagremor
ponad 11 lat temu
@deathmind: Tarcie statyczne jest większe niż dynamiczne. Wysprzęglony samochód najlepiej trzyma się drogi. Darcie kołami z zerwaną przyczepnością nic nie daje. Wie o tym każdy kto ukończył szkołę średnią i kur prawa jazdy. Każdy kto na śniegu skręci koła i jedzie prosto, po wciśnięciu sprzęgła łąpie przyczepnośc. To samo dzieje sie na pisku. Automaty odcinają większą część prznoszonej mocy w takich wypdkach, a nowsze i lepsze szczytują informacje z kół, gdzie jest przyczepność i tam dają napęd....
sagremor
ponad 11 lat temu
@sagremor: coś mi klawiatura odmawia współpracy
Orkurus
ponad 11 lat temu
@deathmind: kto mowi o wrzuceniu luzu?? redukcja biegu daje mozliwosc hamowania slinikiem jak i naglego przyspieszenia w razie potrzeby
deathmind
ponad 11 lat temu
@sagremor: Driftowałeś kiedyś? Spróbuj wysprzęglić kiedy Cię za mocno zarzuci, a postawi Cię bokiem i tyle będzie z Twojego driftu. Owszem tarcie statyczne jest silniejsze i wydajniejsze, ale ażeby je odzyskać lub odpowiednio zmniejszyć uślizg redukuje się po prostu prędkość obrotową kół i nie wysprzęgleniem, które prowadzi do efektu jaki opisałem powyżej jak i który przy drifcie wspomniałem tutaj, a po prostu odpowiednim zmniejszeniem nacisku na ped#@ gazu, przyhamowaniem silnika dodatkowo hamulcem, hamulcem ręcznym etc. - dużo sytuacji i dlatego różne są sposoby. Nie ma "automatów", które inteligentnie przenoszą napęd, bo to system kontroli trakcji jest za to odpowiedzialny, który ni jak ma się do przekładni, bo systemy rozdziału napędu są na dalszym etapie. W przypadkach 4x2 esp przyhamowuje koła, które straciły przyczepność HAMULCAMI i nie ingeruje w dyferencjał. W 4x4 dopiero np. w Volvo XC90 jako, że pseudo mechanizm różnicowy jest automatyczny, a nie mechaniczny to w razie utraty trakcji przez przednie koła system esp uruchamia napęd na tył, który doraźnie jest rozłączony. Są inne systemy stosowane np. w Lambo, które są bardziej rozwinięte, gdyż standardowo przenoszą napęd w proporcji np. 30% przód/70% tył, a w razie potrzeby są w stanie zmodyfikować proporcję do 50%/50%, ale to dalej esp, które ingeruje zachowanie układu przeniesienia napędu, które nijak ma się to do skrzyni biegów, której żaden system ESP nie kontroluje!
sagremor
ponad 11 lat temu
@deathmind: moim zdaniem siła napędu na poszczególne koła też może być zmieniana, jeśli nie płynnie to skokowo jak sam napisałeś np http:/ /audi-blog.eu/2014_02_12_premiera-audi-s1s1-sportback/.
Sama zmiana siły napędu na koło też dużo daje. Naciśnięcie sprzęgła jest najskuteczniejszą metodą wyjścia z poślizgu. Polecam sprawdzić np na lodzie/śniegu - nawet maluch da radę. co do innych metod- używa się ich by zyskać na czasie , lub ustawić auto w odpowiedniej pozycji (na rajdach). Każda metoda ma swoje zalety i wady. Nie zmienia to jednak faktu, że jeśli tracimy przyczepność np na śniegu i nie musimy hamować przed tirem z naprzeciwka najbezpieczniej jest wcisnąć sprzęgło i dobrze operować kierownicą. Zabawy gazem, ręczny, najczęsciej kończą się wtedy niedobrze. Większość znawców ciśnie hamulec w podłogę i zamyka oczy. Co do wywalania biegu. JA wciskam tylko sprzęgło, bo napęd może być potrzebny. Jak szybko jedziesz bokiem i naciśniesz sprzęgło momentalnie odzyskujesz przyczepność i ruszasz do przodu, ale możesz dachować bo auto nadal sunie bokiem to jest oczywiste. Ja pisałem, że jak wpadasz w poślizg to najłatwiej wysprzęglić żeby się ratować, nie, że trzeba to robić jak się sunie bokiem z dużą prędkością