21
W silnikach diesla następuje samoczynne spalanie paliwa w komorze spalania, w przeciwieństwie do benzyny, gdzie potrzebna jest iskra, a więc w silniku benzynowym taka sytuacja nie wystąpi, ponieważ po wyjęciu kluczyka odetniemy prąd na świecach. Po wyjęciu kluczyka w aucie dieslowym odcinamy prąd na elementach dopływu paliwa.
W sytuacji jak na filmiku wystąpiła nieszczelność w układzie smarowania (turbiny) przez co silnik zaczął w komorze spalania palić olej z układu smarowania. W związku z tym, że nowe paliwo nie szło przez układ wtryskowy, to silnik pracował na maksymalnych obrotach napędzany olejem zassanym przez turbosprężarke z układu smarowania zdecydowanie powyżej skali pracy do jakiej został przystosowany- dążąc do zatarcia. Wyjęcie kluczyka nic oczywiście nie miało prawa dać z powodu samoczynnego zapłonu paliwa w silnikach Diesla.Po czym silnik osiaga kilka razy większe obroty niż ma licznik obrotomierza w skutku zaciera sie lub rozpada na ,,kawałki''.:)
Dodano: , wyświetleń 6765
fpsful
ponad 11 lat temu
heh nie stanie sie tak bo tego nagaru jest cale g.. i nagar to zanieczyszczenia gromadzace sie w komorze spalania,nie ma takiej opcji
grubyto
ponad 11 lat temu
w benzynie tez moze sie tak zrobic jak sie nagar w komorze zapali....
fpsful
ponad 11 lat temu
zatkanie wydechu nic nie da silnik wytwarza takie cisnienie spalin ze jest to niemozliwe w tak krotkim czasie a zatkanie dolotu powietrza w samochodzie jest bardzo trudne...
fpsful
ponad 11 lat temu
głupoty piszecie po właczeniu biegu nic to nie zmieni poniewaz obroty sa tak duze ze sprzeglo nie zadziala bedzie sie slizgalo,a co do powietrza to turbiina wtłoczy paliwo razem z olejem i nie ma szans na zatrzymanie.
KLOUS
ponad 11 lat temu
widziałem takie coś po wymianie turbiny w scani olej został w intercoolerze prędkość obrotowa silnika była nie do opisania aż strach było podejść do niej no i skończył się silnik
ciapaty
ponad 11 lat temu
poza paliwem potrzebne jest powietrze, zatkanie wlotu do filtra powinno zdławić to coś.
andrzejg8
ponad 11 lat temu
MAŁA SZKODA TO TYLKO FRANCUZKI ZŁOM żeby zgasić coś takiego trzeba wrzucić bieg nacisnąć hamulec i puścić sprzęgło i po sprawie w tym temacie
usanda
ponad 11 lat temu
@andrzejg8: dokładnie tak, niema znaczenia czy to automat czy manual
luki19913rz
ponad 11 lat temu
@usanda: w automacie nie ma sprzegla (tak wiem, czepiam sie )
x4er0
ponad 11 lat temu
@usanda: Najlepiej bieg nr 5 lub 6, w automacie mamy problem, z tego co slyszałem to ponoć przewody dostarczające powietrze do kolektora się przecina, lub trzeba zatkać rure wydechową.
quakecos
ponad 11 lat temu
@andrzejg8: Masz racje