Logowanie za pomocą serwisów społecznościowych
Logowanie tradycyjne
Milanos.pl. Skorzystaj z szybkiej rejestracji.
osmas
ponad 12 lat temu
zgrzew termitowy... a zgrzewane szyny sa wszedzie... kiedys byly lubkowane teraz sie tego nie stosuje tak dla wyjasnienia znawcom
GROM1PL
ponad 12 lat temu
To raczej nie naprawa a spawanie torów - pojedynczych szyn - aby pociągi mogły szybko jeździć (takie tory stosuje się w krajach gdzie nie ma dużych wahań temperatur - np. Anglia, aby pociągi mogły szybciej jeździć {+coś jeszcze}, pozbawia się je przerw... w Polsce raczej by to nie przeszło - skrajne temperatury, rozszerzalność i skórczanie metali... w Anglii jak zdarzą się upały to taki tory się wyginają i pociągi ograniczają prędkość)
PS.
W puszce nad formą jest pewnie termit... albo jakiś podobny materiał -filmik ciekawy.
beerkoff
ponad 12 lat temu
@GROM1PL: W Krakowie na ul. Lubicz w praktyczne taki sam sposób zgrzewano tory tramwajowe - miałem przyjemność oglądać to na żywo jakieś 5 lat temu. Świetna sprawa - w centrum miasta obejrzeć takie widowisko.Sporo ludzi zatrzymywało się żeby zobaczyć co się dzieje - widać, że większość nie miała wcześniej okazji zobaczyć podobnej operacji. Sam byłem zaskoczony i zrobiło to na mnie spore wrażenie.
Andreas222
ponad 12 lat temu
JAK SZYBKO NAPRAWIC TORY filmik ciekawy ale niewidze tam zadnej naprawy tylko montaz. Moze ktos wstawi filmik z budowy domu to tytul bylby JAK SZYBKO NAPRAWIC DOM. Film nawet ciekawy ale tytul raczej nie do tego.
Wheetos1272
ponad 12 lat temu
w Polsce tory jeszcze z przed wojny drewniane co tu są klocki betonowe .
nezqul
ponad 12 lat temu
@Wheetos1272: nie chce się czepiać ale w polsce nigdy nie było drewnianych torów chyba że mowisz o tych "klockach"
Wheetos1272
ponad 12 lat temu
@nezqul: o tych klockach mówię właśnie ;d
chlopekroztropek
ponad 12 lat temu
Można nie wiedzieć co to są szyny bezstykowe, ale chyba tylko jedna osoba na świecie nie widzi różnicy pomiędzy, spawaniem nowo kładzionych szyn, a naprawą. Prawdopodobie jest to problem ze zrozumieniem definicji słowa "naprawiać".
Jaiwhite
ponad 12 lat temu
Stryj pracuje na północy Szwecji przy konserwacji lini kolejowych juz ze 25 lat może więcej nawet 30 w każdym bądź razie Historia jego taka, że był czlonkiem solidarności na pomożu no i wiem, że nasz kraj robil przymusowa emigracje z naszego kraju właśnie takich ludzi. Teraz ma 66 lat jest na wyższym stanowisku i zarabia 38 tys. koron na miesiąc czyli ok 17 tys zł, ale to stanowisko to niej est prezes lini kolejowych sam czasami pracuje fizycznie jak Ci panowie, oczywiscie można odliczyć podatek, ale życie ma beztresowe w bardzo piękny i rzyczliwym kraju i powiedział mi jak ja dziękuje, że mnie wy...li z mojego kraju. Wywalili go z 3 dzieciakami srajacymi w pieluchy i żoną z połamanymi nogami, coś tam zomowcy jej zrobili...
pmd
ponad 12 lat temu
To zwykła budowa torów na podkładach żelbetowych, żadna tam naprawa. Tą technologie stosuje się na całym świecie, więc nie ma się czym jarać?
nezqul
ponad 12 lat temu
@pmd: bardziej odpowiednia jest nazwa podkład strunobetonowy, bo własnie taką technologię strosuje sie do pokładów kolejowych. Ale jako ze żelbet jest to beton zbrojony ta nazwa jest rónież prawidłowa.
maras.marek
ponad 12 lat temu
jakies 10 lat temu przy okazji odbywania praktyk w technikum bylem swiadkiem spawania szyny termitem w poblizu SKM Gdynia wiec az tak daleko za reszta swiata nie jestesmy wygladalo identycznie
ruskowski90
ponad 12 lat temu
Litości.... to nie naprawa, tylko łączenie dwóch szyn. Jest to bardzo szybka i skuteczna metoda!!!!
123paszko123
ponad 12 lat temu
@ruskowski90: tak wlasnie. chodzi o to by nie bylo slychac stukania w wagonach kiedy pociag jedzie przez laczenie
WolF15FloW
ponad 12 lat temu
To jest w Szwecji
mechanik
ponad 12 lat temu
A co jakby tak nadjechał pociąg?
adiAdrianadi
ponad 12 lat temu
Na bank nie polska pierwsze co mi się rzuciło w oczy to łączniki szyny z betonem. U nas są zwykle stare zardzewiałe śruby które nic nie trzymają i można je gołą ręka wyjąć bez najmniejszego problemu.
kiziamizia
ponad 12 lat temu
nie naprawa tylko jest to jedna z metod spawania torów (tory bezstykowe) czyli jeeeeeedna długa szyna używane do szybkich kolei a na końcu obsypią wszystko tłuczniem i wyprofilują główkę szyny . inz bud. lądowego tego nas uczyli w książkach ale nie w praktyce bo nie ma w polsce
cyberboss
ponad 12 lat temu
@kiziamizia: o ile dobrze kojarzę to LHS w Polsce była budowana tą metodą
alex1980
ponad 12 lat temu
Przydałby mi się taki termit. Postawiłbym puszeczkę na fotoradarze i odpalił. Ciekawe ile by zostało z magicznego pudełka.
Sheffield
ponad 12 lat temu
mi się wydaje, że oni nie naprawiają torów, a po prostu je łączą ze sobą
LordRzeznik
ponad 12 lat temu
Nie naprawić, tylko łączyć. To jest spawanie termitowe. Powszechna metoda, nawet w naszym pięknym kraju. Łączy się tak też szyny tramwajowe, więc nawet w środku miasta możecie mieć okazję podziwiać ten proces z bliska (przy odrobinie szczęścia),jeśli Was to jakoś szczególnie interesuje.
Serafino
ponad 12 lat temu
W Polsce też używają termitu do spawania torów.
ZI0MEK
ponad 12 lat temu
@Serafino: używają wiem bo kiedyś im trochę zwędziłem
ZI0MEK
ponad 12 lat temu
nie wiem czemu tak od razu zakładacie że to nie polska?
myślicie ze u nas nie kładzie się betonowych podkładów?
a tak w serio to zdaje mi się ze to trasa pod bardzo szybkie pociągi bo w takich zwykłych nie łata się szpar pomiędzy szynami bo to niebezpieczne
yogi89
ponad 12 lat temu
po co naprawiać coś co się właśnie buduje
szejker
ponad 12 lat temu
Noo, to na 100% nie Polska, dwóch na raz pracuje i nikt się nie przygląda ;]
kruszon
ponad 12 lat temu
W Polsce są lepsze metody kradzieży szyn niż ich naprawy.